Ünlü futbolcu Mauro Icardi ve eşi Wanda Nara ile marka yüzü anlaşmasına imza atan Zen Pırlanta’nın patronu Emil Güzeliş de yeni üretim tesisi Elmas Kule’de ayda 200 bin adet mücevher üretmeyi hedefliyor. Pazarda üç markayla satış yaptıklarını söyleyen Güzeliş, gazetecilerle bir araya geldi.
Türkiye’de pırlanta kullanımının giderek yaygınlaştığını, pazarın yüzde 15’inin evliliklerle bağlantılı olduğu tahmini yaptıklarını söyleyen Güzeliş, buna karşılık karatların küçüldüğüne de dikkat çekti. Güzeliş, “Pırlanta pazarında satışlar adet bazında arttı. Pırlantanın yaygınlaştığını da görüyoruz. Ancak karatlar düştü. Ortalamada tek taş yüzükler 0.25 karattan 0.19 karatlara geriledi. Biz de ortalama 25 bin TL’ye bir tek taş yüzük satıyoruz” dedi.
Emil Güzeliş, sürekli yatırım yaptıklarının altını çizdi ve bunun nedenini, “Çünkü 2030’da pırlantalı mücevher alanında dünyanın ilk üç markasından biri olmak istiyoruz” hedefine bağladı. Verdiği bilgilere göre şirket 2030’da bin mağazaya ve 2 bin kişilik istihdama ulaşmak istiyor. Peki bugün durum ne? Güzeliş soruyu şöyle yanıtladı: “1 milyar TL’lik yatırımla toplam 10 bin metrekarelik alana kurulu Elmas Kule’de üretim yapıyoruz. 750 kişi ile ayda 50 bin adet pırlantalı mücevher üretiyoruz. Hedefimiz, ayda 200 bin adet mücevher üretmek.”
‘SENTETİK PIRLANTA 1 DOLARA DÜŞER’
-Piyasada sentetik pırlanta furyası olduğunu vurgulayan Güzeliş, şu bilgileri verdi: “Sentetik pırlanta 10 yıl önce fark edildi. Ancak makineye koyarsanız sentetik olduğunu anlarsınız, yarım metre uzaktan anlayamazsınız. Başlarda firmalar bu pırlantayı 2 bin dolara mal edip, 4 bin dolara satıyorlardı. Ama şimdi fiyatı 140 oldu. Yarın 1 dolar olacak. Pırlanta sürdürülebilir bir ürün, geleceğe miras bırakılmalı.”